Budapeşte Gezi Notlarım

Macaristan’ın başkenti ve Tuna’nın incisi Budapeşte… Sadece 2 gün kalabildiğim bu efsane şehir, tekrar gitmek istediğim güzide şehirler arasında yer alıyor.

Macaristanın para birimi Forint. Kısaca HUF olarak geçiyor. 1 TL ortalama 100 forint’e tekabül ediyor. Yani diyelim ki 750 forint’e bir ürün alacaksanız TL anlamında ortalama 7,5 TL ödemiş oluyorsunuz.

Ülke genel anlamda ucuz sayılabilir. Tek tavsiyem; akşam saatlerinde change office’lere pek uğramayın. Çünkü gece komisyonu alıyorlar. %15 düşük kurla dönersiniz.

Budapeşte’de ulaşım

Budapeşte’de metro, tramvay ve banliyö son derece yaygın olmakla birlikte biz hiç birini kullanmadık! Kaldığımız otel’den birçok noktaya yürüyerek gittik.

budapeste-tayfasi

Zugló isimli orta şeker bir otelde kaldık. Otelimiz Hosok Tere (Kahramanlar Meydanına) yürüyerek 15 dakikalık mesafede. Tavsiye isteyenlere bu oteli ne yazık ki öneremiyorum.

Gezi dönüşlerinde ise Taksi kullandık. (Taksiye binerken pazarlık yapmayı unutmayın!)

Ufak bir bilgi; Taksimetre 450HUF’tan açılıyor, KM başına 280HUF yazıyor. Örneğin 10 KM’lik bir mesafeye 3.250HUF yani Türk Parasıyla 32,5 TL vermelisiniz. Taksiciye sorduğunuzda 8.000HUF der, pazarlık ile 4 – 5.000 civarına bağlarsınız. Eğer sormaz ve taksimetre açtırırsanız vay halinize diyelim 🙂

budavari

Ayrıca Peste bölgesinden Varhegy‘ye (Buda) çıkarken budavari siklo isimli bir finüküler hattını kullandık. Son derece kısa sürmesine rağmen yinede keyifliydi.

Budapeşte’de ne yenir?

Bizim için en anlamlı ziyaretlerden birisi Avrupa’nın en iyi cafesi New York Cafe‘ydi.. New York Cafe adeta bir masal sahnesi gibi… Cafe’nin her yanında sanat var.

newyorkcafe

Bu güzel cafe’de pasta olarak New York chocolate cake (New York csokoládétorta) tercih ettik. Bu seçimi Foursquare önerilerine bakarak yaptık ve açıkçası son derece memnun kaldık…

Oğlum Yiğit Berk Strawberry shake cup (Eper shake kehely) tercih etti. O kadar hızlı yediki tadına bakma fırsatım olmadı. 🙂

İçecek olarak ise Chai latte tercih ettik.

Tüm bunlar için toplam 7.000 HUF yani 65-70 TL civarı bir ödeme yaptık. (kuver 2.500 forint)

Ayrıca çok şık ve iştah açıcı fırınlar var. Kakaóscsiga isimli bir çörekleri var ki her gördüğüm pastaneden aldım diyebilirim. (Fiyatı 200HUF yani 2TL civarı…)

Budapeşte’de nerelere gittik?

Budapeşte, Buda ve Peşte olarak ikiye ayrılıyor.

buda

• Buda
    • Varhegy (Kale Tepesi)
    • Kiralyi Palota (Kraliyet Sarayı)
    • Matyas Templom (Matthias Kilisesi)
    • Halaszbastya (Balıkçı Burcu)
  • Peşte
    • Vaci Utka
    • Központi Vasarcsarnok (Alışveriş merkezine Cumartesi akşam üstü gittiğimiz için gezemedik malesef)
    • Szent Istvan Basilika (Szent Istivan Bazilikası)
    • Andrassy Ut (Andrassy Ut Caddesi)
    • Hosok Tere (Kahramanlar Meydanı)

Aslında daha gidilecek onlarca yer var. Fakat zamanımız yeterli olmadı ne yazık ki…

Budapeşte’de çektiğim resimlerden bazıları

budapest
Kale Tepesi’nden çektiğim Budapeşte resmi…

budapest_2
Tuna nehrinin üzerinde farklı konspetlerde bir çok köprü var. İşte bir tanesi…

parlamento-binasi
Parlamento binası

budavarisiklo
budavari siklo üzerinden Tuna’nın incisine bakış…

budapest_4
Szent Istvan Basilika (Szent Istivan Bazilikası)

timewheel
Dünyanın en büyük kum saati. Kumların akması tam 1 sene sürüyor. Saat 4 kişi tarafından 45 dakika süren bir çalışma sonrasında 180 derece döndürülüyor.

anonymvs
Budapeşte’nin en ünlü anıtlarından Anonymvs (Adsızlar Anıtı) ve üzerinde sarı bir böcek 🙂

Bu tınılar beni çok etkiledi;

Zaman buldukça bu yazıyı geliştirmeye devam edeceğim.